• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70390
+
-

ایجاد شهر‌های  ساحلی در هرمزگان

عمران
ایجاد شهر‌های  ساحلی در هرمزگان

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت توسعه جزایر در استان‌های جنوبی از جمله هرمزگان با هدف اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و دریامحور است.

 رویکرد توسعه جزایر هرمزگان، ایجاد امکانات گردشگری و سکونتگاهی در جزایر و در واقع ساخت شهرهای ساحلی است. توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ایجاد اسکله مسافری، تکمیل موج‌‌شکن‌ها و توانمندسازی اقتصاد مردم از جمله نیازهای مردم این جزایر است. 

به گزارش ایرنا، استاندار با اشاره به اهمیت توسعه جزیره‌های استان، گفت: برای رونق گردشگری و ایجاد اشتغال در جزیره‌ها، باید سکونت در این جزیره‌ها توسعه یابد و مطالعات مورد نیاز آن انجام شود. 

 «فریدون همتی» در نشست کارگروه زیربنایی و توسعه شهری، روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان، گفت: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای در نظر گرفته شده برای استان، نیاز است در طول نوار ساحلی مطالعات مورد نیاز و جانمایی ایجاد شهرهای ساحلی جدید انجام شود. 

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان، مطالعات شهرسازی ساحلی در این استان را در دستور کار قرار دهد و اجرایی کند. 

استاندار هرمزگان افزود: همچنین مطالعات و مکان‌یابی برای ایجاد شهرک‌های گردشگری ساحلی و دریایی در نوار ساحلی و جزایر استان، صورت گیرد. 

استان هرمزگان دارای ۱۴ جزیره است که از جمله آن‌ها می‌توان به جزیره‌های کیش، قشم، هنگام، لاوان، هرمز، لارک، بوموسی، سیری، فارور، بنی‌فارو، شیدور، تنب بزرگ و تنب کوچک اشاره کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید